The Last of Us: "Online Experience" (canceled)

Darko

Mitglied
Entwickler: Naughty Dog
Publisher: Playstation Studios
System: PS5
Release: Canceled


Neil Druckmann im 'Summer Game Fest 2022' Interview:
  • stand-alone multiplayer game
  • "as big of as any of our single-player games that we've done, and in some ways bigger."
  • "It's got a story. The way we're telling the story is very unique to this game"
  • brand-new cast of characters
  • "It takes place in another part of the United States."
We aim to make our newest entry into multiplayer inviting to new players while still a thrilling challenge for more of our seasoned fans. There will be more news to come next year, and we cannot wait to introduce you to the team behind this new experience!

playstation.blog The Growing Future of The Last of Us
 
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Darko

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Hab mir gerade nochmal das Summer Fest Interview angehört, gibt glaub noch keinen Titel für den neuen TLoU Titel.
 

KaKun

Halb Mensch, halb Gerät!
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Open World mit Survival, oder was kann man sich hier drunter vorstellen?
 

Wolke

crossing
Entwickler: Naughty Dog
Publisher: Playstation Studios
System: PS5
Release: TBA


Neil Druckmann im 'Summer Game Fest 2022' Interview:
  • stand-alone multiplayer game
  • "as big of as any of our single-player games that we've done, and in some ways bigger."
  • "It's got a story. The way we're telling the story is very unique to this game"
  • brand-new cast of characters
  • "It takes place in another part of the United States."


playstation.blog The Growing Future of The Last of Us


Der Typ auf dem Cover sieht von hinten ja aus wie Troy Baker. Haben sie da was dazu gesagt gehabt und ich habe nicht aufgepasst?

Irgendwie ist es aber auch krass, dass es nun tatsächlich drei Jahre nach tlou2 erscheint. Hätte niemals damit gerechnet, dass da so viel Zeit dazwischen liegt.
 

Para

Team | Content


für mich ein weiterer hinweis darauf, dass sie ein free-to-play modell verfolgen mit factions 2. fehlt nur noch ein zeitgleicher pc release und der titel sollte sich in einer mehr als guten position befinden.
 
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Para

Team | Content
We’re looking ahead to The Last of Us’ 10th anniversary in June, and we’re so excited to share more with you about the future of this franchise. We’ll have some fun surprises for you along the way, but later this year we will begin to offer you some details on our ambitious The Last of Us multiplayer game. With a team led by Vinit Agarwal, Joe Pettinati, and Anthony Newman, the project is shaping up to be a fresh, new experience from our studio, but one rooted in Naughty Dog’s passion for delivering incredible stories, characters, and gameplay. We first shared concept art of the project with you last year, and we hope this new piece of concept art below further excites you for what our team is working on.
We are so proud to share that the entire The Last of Us franchise has sold through more than 37 million copies globally as of December 2022, and is continuing to reach new and old players every day. To know that Joel, Ellie, and our whole cast of characters have been experienced and loved by so many of you drives the entire studio forward.

neue konzeptzeichnung:
teaser-image.png
 

Para

Team | Content
kommt scheinbar nicht mehr dieses jahr, denn naughty dog hat gerade eben eine statement gepostet, dass der titel noch etwas mehr zeit benötigt. außerdem arbeitet das studio bereits an anderen projekten, wie eben einer klassischen naughty dog singleplayer experience. was keine große überraschung ist, da naughty dog mittlerweile recht groß ist mit etlichen creative directors und writern. würde schätzen, dass sie mittlerweile so drei teams haben.


edit: scheinbar steckt mehr dahinter. schreier hat an einer story gearbeitet und die reaktion von nd war das statement:

Sony has invested heavily in "games as a service," or video games designed to be monetized beyond their initial sales through ongoing purchases. As part of that push it asked another of its video-game studios, Seattle-based Bungie, to evaluate the games across its portfolio. Bungie raised questions about the The Last of Us multiplayer project's ability to keep players engaged for a long period of time, which led to the reassessment.
 
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Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Nicht nur fast... Single-Player von ND nehm ich mit Kusshand... auch wenn das Multiplayer-Ding hier mich etwas mehr interessiert als des unsägliche andere Zeuch was wohl aktuell in dem Bereich in Entwicklung ist.
 
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America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
Es wird getestet was man davon in Teil 3 und mögliche andere Spiele integrieren kann, damit die Arbeit nicht ganz nutzlos war. Deswegen arbeiten noch ein par Leute daran.
 

Darko

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We realize many of you have been anticipating news around the project that we’ve been calling The Last of Us Online. There’s no easy way to say this: We’ve made the incredibly difficult decision to stop development on that game.

In ramping up to full production, the massive scope of our ambition became clear. To release and support The Last of Us Online we’d have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog’s heritage.
 
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DoK

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Ich finds sehr schade, aber kann den Schritt nachvollziehen. Was ich nicht nachvollziehen kann ist, dass diese Entscheidung so spät kommt, nachdem das Projekt schon ordentlich Ressourcen und Geld gekostet haben dürfte.

Ich mein, was das für das Studio bedeutet, müsste denen doch schon vorher klar gewesen sein.
 
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