Xbox Community Thread

America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
Aber keine Sorge, das schmerzt dem Phil genauso wie uns:




Animated GIF


Und nur mal zum Vergleich das es auch anders gehen kann:

 
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Zerfikka

Gottkaiser
Und wie kannst du dir da so sicher sein? Ich halte es durchaus für plausibel, dass einige Tango verlassen haben und nun in seiner neuen Firma anfangen.
 

America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
Mikami wollte laut eigener Aussage schon vor acht Jahren Tango verlassen, blieb aber um den jungen Entwicklern eine Führungspersönlichkeit zu geben und womöglich auch um den Studio bis sie alleine stehen können mit seinem Namen Sicherheit zu gewähren, desweiteren war bei den drei letzten Spielen von Tango, Evil Within 2, Ghostwire Tokyo und Hi-Fi Rush, Mikami in keiner wichtigen Position mehr sondern tat genau das was er angekündigt hatte: Mit John Johanas, der bis gestern übrigens bei Tango angestellt war, einem jüngeren eine Chance zu geben als Director von Evil Within 2 und Hi-Fi Rush bei zumindest zwein dieser Spiele.

Mikamis Statement zur Schliessung übrigens:



Btw. Spencer im Mai letzten Jahres:

 
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Zerfikka

Gottkaiser
Klar ging sowas rum, grad auch wieder gelesen, dass Leute zum neuen Studio Unseen gewechselt haben laut public record aber man weiß halt nicht ob es stimmt und wie viele es sind. Daher wären offizielle Aussagen wünschenswert. Ich kann die Schließung von Tango null nachvollziehen und hätte gern Klarheit ob es da mehr Gründe als pure Gier gab.
 

KaKun

Halb Mensch, halb Gerät!
Team | Content
Auch wenn ich neben Evil Within 1 und 2 nicht viel mit dem Output von Tango anfangen konnte (HiFi-Rush ist einfach nicht meine Marmelade und Ghostwire Tokyo fand ich zu uninteressant von Gameplay und Story), aber da hatte MS doch eigentlich einen ziemlich fähigen, japanischen Entwickler im Portfolio. Alles schon sehr komisch irgendwie.
 
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Reaktionen: AMG mike patton

Para

Team | Content
Before its closure, Arkane had been looking to return to its roots by pitching a new single-player “immersive sim” game, such as a new entry in the Dishonored series, according to the people familiar.
Tango was in the process of pitching a Hi-Fi Rush sequel, said the people, who asked not to be identified discussing nonpublic information.

...
Fuck off Microsoft.

edit:
Microsoft has also had internal debates about whether to put new releases of Call of Duty into Game Pass. I understand this is a debate that has been ongoing internally for quite some time, with concerns from some that the revenue that Call of Duty typically generates for Activision Blizzard will be undermined by Game Pass.
I’m told that Microsoft has also considered increasing the price of Game Pass Ultimate again. These are only considerations, so a final decision could mean we still see a future Call of Duty release appear in most versions of Game Pass. The debate internally reflects the fact Microsoft’s Xbox strategy has shifted from just delivering its games exclusively into Game Pass to considering bringing more Xbox games to multiple platforms.
Xbox now has a strong lineup of games planned for 2024, with Senua’s Saga: Hellblade II set to debut in a matter of weeks on May 21st. I understand Hellblade II is another game that Microsoft has been considering for the PS5. If that ever happens, at this point, it’s not clear if even that would be considered a success.
Xbox employees are now bracing for what’s next, as it seems unlikely that we’ve seen the last of Microsoft’s gaming layoffs and cutbacks. There are whispers among employees that core Xbox Game Studios are set for cutbacks next.
 
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America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
Aus dem ResetEra von Shinobi:

Brad sums it up well here (an ex-Microsoft/EA guy):

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Btw. Booty mal wieder on point:


Today, one day after Microsoft announced that it would shut down four of its games studios, Matt Booty, head of Xbox Game Studios, held a town hall to discuss the division's future goals. "We need smaller games that give us prestige and awards," Booty told employees, according to internal remarks shared with The Verge.

For some listeners on the call, it was a surprising goal: Microsoft had just shut down the Japanese developer Tango Gameworks, which was coming off the small, prestigious hit title Hi-Fi Rush.
 
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