Para

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Entwickler: Archetype Entertainment (Ex-Bioware & Naughty Dog Devs)
Publisher: Wizards of the Coast
System: PC, PS5 & Xbox Series
Release: TBA
Drew Karpyshyn (Mass Effect Lead Writer) und James Ohlen (Baldur's Gate & Dragon Age Lead Designer) sind übrigens mit im Boot.
Nach der Flucht von der sterbenden Erde fand die Menschheit ein neues Zuhause in einer feindlichen Galaxie. Hier sind wir die Außenseiter und führen unseren letzten Kampf ums Überleben. Als Traveler bist du die letzte Hoffnung der Menschheit.

 

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Schaut interessant aus... aber was das jetzt im Endeffekt für ein Spiel ist wurde mir nicht ganz klar. Scheint aber nen großen Action-Fokus zu haben.

Ahja... den Mass Effect Writer hat man im Trailer schon gesehen... hat mich von der Optik schwer daran erinnert.
 
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Reaktionen: Para und Cycrow

Cycrow

Cyt für Kantholz
Soll wohl vom Spiel her doch sehr nah an Mass Effect (Narrativer Sci-Fi RPG Shooter) sein, auch wenn erzählerisch mit einem ganz eigenem Spin:
Drawing inspiration from Mass Effect and Knights of the Old Republic, its central conceit is that you are a Traveler with the power to save humanity, but that you are subject to the effects of time dilation, meaning that years, decades, and even centuries can pass in the matter of minutes.

Klingt hier für mich auch erstmal eher nach einer gradlinigen Story und die erwähnte time dilation nach einem Narrativen Kniff der an Schlüsselpunkten greift.
Zumindest kein Konzept welches ich mir als dynamisches "spielerisches" Element in einer Narrativen AAA Produktion (der nächsten 20 Jahre) vorstellen kann.


War für mich jedenfalls das Highlight der Show.
Könnte was verdammt großes werden.


Infos die zumindest bei mir die Lust nach mehr wecken:
Robertson teases something called the "Orion's Gauntlet," a customizable tool hat provides players with "some unique powers that'll actually grow with you throughout the game." It's useful not just for combat, but for exploration as well.
"[Artifacts] serve as a bit of a lock and key mechanic for us where they'll allow us to have players go back to revisit the planet they visited before and have access to areas they couldn't reach previously," Robertson explains. "And so we're maximizing content reuse in a nice way where players will get to see more of exotic locations that they visited, but for a good reason with respect to their growing palette of experiences as they move through the game."

Naturally, Exodus will also have companions.

"We love RPGs and games that have companions with you. We think that's a powerful way to help tell a story and also bring unique game mechanics into the experience," Robertson says. "Trust us that we've got a fine set of friends and allies that are going to help you on your journey throughout the experience in Exodus...We understand and respect how important companions can be to players in games of this style because we care about them and want to build relationships with them. But for us, they're featured in literally every game pillar that we've talked about so far, going from combat to exploration."

Q&A with James Ohlen, Co-Founder, Studio Head ...

Quelle: Inside Exodus, Archetype's Ambitious New Mass Effect-Like RPG Revealed at the Game Awards - IGN



 
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Cycrow

Cyt für Kantholz
Auf der offiziellen Internetseite gibt es zudem weitere Hintergrund Informationen: https://www.exodusgame.com/



Video 4-Teiler (nicht gelistet im offiziellen Youtube Kanal)




Timeline der Vorgeschichte:
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Ein Sneak Peak der Companions:
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